Manager of Commercial and Contracts

Niveau moyen-supérieur
Ottawa
Plein temps
, amical à distance

Description du poste

  • Identify and manage commercial risks
  • Évaluer, négocier et exécuter des accords d'entreprise et stratégiques tels que : les baux, les contrats de location, les accords de non-divulgation, les contrats d'équipe, les coentreprises contractuelles, les contrats de vente/d'achat, les contrats de sous-traitance, les contrats de conseil et les contrats de licence.
  • Examiner et négocier les conditions proposées par le client
  • Servir de point de contact pour les clients et les fournisseurs sur les questions commerciales.
  • Participate in proposal development and review
  • Si nécessaire, fournir des conseils sur les questions commerciales aux chefs de projet ou à d'autres membres du personnel opérationnel, y compris la formation des nouveaux chefs de projet et des autres employés aux pratiques et procédures commerciales.
  • Assist in the development and implementation procedures for effective commercial management in compliance with company policy. As appropriate, contribute to or influence company policies
  • Travailler avec la gestion des risques, les finances et le service juridique pour coordonner les exigences contractuelles et, le cas échéant, les exigences en matière d'assurance.
  • Support Program Delivery / Business Development / Marketing to ensure company products and services are offered with appropriate, competitive terms and conditions
  • Surveiller les conditions concurrentielles, la satisfaction des clients et les pratiques contractuelles et, le cas échéant, recommander des changements.
  • Traiter les questions en cours et la gestion du changement au sein de la pratique commerciale.
  • Recueillir, analyser et communiquer des données avec les parties prenantes pour aider à élaborer des stratégies d'approvisionnement, des stratégies de mesure du rendement, des plans d'entreprise et des budgets.
  • Coordonner les stratégies avec les intervenants internes afin de maximiser l'utilisation des capacités canadiennes dans les pratiques et les procédures d'approvisionnement.

Qualifications

  • Diplôme en droit ou en affaires ou formation en droit et en affaires combinée à une expérience pertinente.
  • Minimum 5 years of relevant experience working in commercial contracting, ideally working in the military, defence, aerospace and security industry.
  • Knowledge of PSPC RFP, ITT/ITQ and RFQ/RFI procedures
  • Knowledge of PSPC SACC manual terms and conditions related to the purchase of goods and services, intellectual property, and software development.
  • Connaissance de l'éthique commerciale, de la directive canadienne sur les marchandises contrôlées et de l'International Traffic-in-Arms Regulations des États-Unis.
  • Excellent communication and presentation skills
  • Technical proficiency in the MS Office suite, primarily Excel, Word and PowerPoint

Assets/ Nice to haves:

  • Working in a Digital environment with Salesforce
  • Knowledge of Industrial and Technological Benefits program in Canada
  • Knowledge and experience in contracting with the Government of Canada using a variety of contracting mechanisms including TBIPS and SBIPS
  • A professional certification in Commercial & Contracts Management or Supplier Relationship Management from World Commerce & Contracting (formally IACCM), NCMA or other relevant certification

Informations complémentaires

Work-Life Balance  

We strongly support a healthy and productive work-life balance. This starts with a flexible approach to work, and policies designed to support employees through their day-to-day routines and major life events. For example, we offer a Maternity/Parental Top-Up (up to 52 weeks) and a Reservist Leave Top-Up (up to 180 days). 

Belong@ADGA  

ADGA continuously strives to integrate advanced Diversity, Equity & Inclusion (DEI) approaches and practices into our work culture. Our employee-based DEI Committee explores activities and invites discussions that foster an environment where all employees feel valued, respected, and heard.

Compensation  

Above and beyond our commitment to offer a competitive base salary, ADGA has a company-wide profit-sharing plan for all full-time and part-time employees.

Comprehensive Benefits and Total Rewards  

We offer a comprehensive benefit program, providing employees with the choice between base or enhanced plans. Depending on the plan, ADGA pays for Health & Dental, a Health Spending Account, Short-Term Disability, an Employee Assistance Program, and a Telemedicine service. Also offered: discounts on gym memberships, 5,000+ perks through Perkoplis, a Deferred Profit Sharing Plan, and access to a wide range of other employee-centric services and savings programs.

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